dissabte, 27 de setembre de 2008

Abstracció/Atracció



El darrer dimecres 24 de setembre anarem a l'IVAM a veure una exposició d'obres del fons del museu anomenada L'Abstracció. De l'exposició cal destacar el seu aspecte pedagògic, ja que és una mostra variada de pintura i escultura de molt variats autors, amb marcades absències i amb l'agradable sorpressa de trobar algún petit tressor.
Del taller es pot dir ben poc. La segona foto és d'una obra de Torres García, punt de partida de la segona part del taller. La primera foto és d'un quadre de Hans Hofmann, que va crear polèmica al grup. Era la primera vegada que la majoria dels alumnes veien quadres de gran format i plens de taques de pintura (?).

divendres, 12 de setembre de 2008

Curs 2008/09


Ja tenim organitzades tres de les possibles eixides que farem al llarg d'aquest curs.
En funció de les visites-taller que prepara l'IVAM reservem les dates per fer el recorregut que més ens convinga. La imatge que acompanya el text és d'una exposició que comença el proper dia 18 que es diu La Narració Figurativa. Teniu informació a l'enllaç de l'IVAM. Aquesta la veurem però no es fa taller. Els tallers són de tres expos anomenades: L'Abstracció en la col·lecció de l'IVAM, India Moderna i Art Decó.
Ja us aniré informant.

dilluns, 8 de setembre de 2008

Fingers


Yin Zhaohui
Untitled (Fingers)
2007
Oil on canvas
200 x 300 cm For Yin Zhaohui, photography is synonymous with consumer culture: its representation supplants the ‘real' with an economy of image-ideals, establishing a ‘normalcy' of perception based on degeneration and distance. Working from photographs rather than from life models, Yin appropriates photography's mechanical aesthetics to emphasise and heighten this estrangement. In his paintings of the body, Yin concentrates on distinctly human features -- such as the hands and face -- to disrupt this system of expectation. Devices such as greyscale palette, forced lighting effects, and areas of intensified or diffused focus reinforce an unnatural perception of these intimate details, creating a jarring sense of the uncanny.

Rendered with clinical austerity, Yin's Untitled (Fingers), on first glance, appears as an abstraction of cylindrical forms - like an Escher-esque pile of sausages - implausibly entwined, weirdly seductive and repulsive with their organic suggestion. The image is of course, a large 'close up' of hands. Inspired by John Coplan's Self Portrait Fingers, a series of work where Coplan photographed his own hands in a variety of sexually evocative positions, Yin's paintings construe the intrinsically human as something alien and dead. Yin executes this painting with a slick pop veneer, framing his inanimate appendages in the language of commodity fetishism.
--- Art xinés, imparable. La revolució continua.

dilluns, 1 de setembre de 2008

Here we dance


Tornem a ballar.
He tret aquesta foto d'una expo de la Tate Modern per il·lustrar la sensació de tornar a posar-nos en marxa, després del descans de l'estiu ací estem de nou.